Långtisdagen?

Äntligen har den långa tisdagen nått sitt slut. Folk säger att måndagar är värsta dagen i veckan men tisdagar tar fan alla pris. De är alltid så otroligt långsamma! Imorgon är det upphängning av allt som har med vårt första projekt att göra som förberedelse inför torsdagens slutgiltiga redovisning. I och med att jag jobbade på bra igår så belönade jag mig själv med en liten sovmorgon. Det var väl sådär halvsmart då jag istället för att jobba förmiddag fick sitta kvar i skolan till 21:30. Skönt med flex. Speciellt när det får en att känna som om "fritid, vad är det?". 
 
Å andra sidan slapp jag ju döda en massa tid när jag kom hem eftersom jag anlände hem lagom i tid till det fantastiskt uppfriskande, lärorika och alldeles underbart givande programmet som börjar klockan 22. Jag pratar förstås om Paradise Hotel. Jag vet vad ni tänker och svaret är: ja, jag har sjunkit så lågt. Det är inget jag är stolt över utan skulle vilja kalla det ett guilty pleasure. Det är rätt skönt att bara stänga av efter en hel dags hårt pluggande och känna att jag är nog inte så dum trots allt. I vilket fall som helst så finns det de som är värre. Sen är det ju lite jobbigt att jag har otrevligt sällskap varje kväll (som ikväll sprang iväg och gjorde gröt mitt i programmet vilket tydligen var väldigt svårt?) men det är ju sådant som en får ta. Med och motgångar. En kan ju inte förvänta sig så mycket av någon som kommer från Falun, har hört att de bara äter knäckebröd där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0