Hem

Sitter just nu på en föreläsning som faktiskt är över förväntan intressant. Trots detta sitter jag och bloggar, dubbelmoralen i det... Det går ju inte att hålla koncentrationen uppe från 9-12 konstant. Speciellt inte när en sitter på de mest obekväma stolarna i hela världen.
 
Idag ska jag hem till Örebro för första gången på 6 veckor. Känns sjukt att jag inte varit "hemma" på så länge. Ska passa på att umgås med familj och vänner och försöka ta det lugnt. Få lite avstånd från skola och stockholmsliv över huvud taget. En liten paus. 
 
Känner mig så kluven på något vis när jag tänker på vart mitt hem egentligen är? Detta, Stockholm, börjar ju allt mer och mer bli mitt hem. Jag har alla mina saker här, skolan är här och de flesta vänner egentligen också. Jag menar många av mina Örebrovänner har likt jag själv flyttat därifrån. Ändå finner jag mig själv längta hem till dem ibland. Ganska ofta. Det känns så overkligt att de inte är där. Att jag inte är där. Att ingen är "hemma".
 
Kan en ha två hemstäder? Kan en ha flera hem? Den frågan har jag i och för sig frågat mig även när jag pendlade mellan mamma och pappa, men då var jag ändå i samma stad. I samma stadsdel. Då var det bara två olika boenden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0