Sälen

Var som sagt i Sälen med skolan igår och det var jag och Albert som regerade i Tandådalensbackar. Typ. Det är ju sportlov för Stockholm den här veckan så... behöver jag ens förklara hur mycket folk det var? Tur att solen sken så att det inte var allt för jobbigt att stå i 15 minuters-köer till liftarna. Dock så blåste det så mycket att man kunde åka UPPFÖR i backarna?!?!?! Det var ganska kul i början, men när en virvelvind av snö for upp i ansiktet var det mindre kul... Ännu mindre kul var det väl för Albert som inte hade några skidglasögon den stackarn.
 
Efter ett riktigt skrovmål i Bakfickan (Albert åt oräkneligt många portioner eftersom det var buffé) så drog vi oss mot Hundfjället där det var betydligt mindre blåsigt vilket var skönt. Hann dock bara åka några få åk där borta men ändå. Sen fick jag med FEL TROLL hem?!?!? Vet inte hur det gick till, men tappade i alla fall bort Albert i trollskogen och vet inte om han bor där nu. Han verkade i alla fall bli bra kompis med "Åke Skider". (som ni ser på bilden.)
 
Jag och det nya trollet, som kallade sig själv för "Albert" han också, fick stressa tillbaka för att hinna i tid till dess att bussen skulle gå och hann. Var dock lite jobbigt på slutet då febern satt där den skulle och halsen var extremt svullen så att jag knappt kunde andas. Gött.
 
Just som vi hade satt oss på bussen så insåg jag att rösten var totalväck. Var ändå glad för att den hållt hela dagen! På bussen kunde jag ju ändå skriva meddelanden i mobilen lite lättare om jag ville få något sagt. Vet inte om jag någonsin kommer få tillbaka rösten eftersom den antagligen ligger kvar på parkeringen i Sälen :-/
 
Vi hade i alla fall en toppendag om man bortser från sjukdom. Och jag tror Albert har lärt sig att aldrig åka skidor utan glasögon. Undrar hur han har det där borta i trollskogen och om vi någonsin kommer att träffas igen... Only time will tell.
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0