Ett bättre perspektiv

Perfekt, normal och lagom, är ord påhittade av idioter.
 
Folk har fått för sig att perfekt är något som ingen är medan jag gärna skulle vilja predika för motsatsen. Alla därute är perfekta -för någon. Alla kanske inte är perfekta tillsammans, men perfekt kommer du alltid att vara. Du ja.
 
Normal är ett ord jag inte ens förstår mig på. Det finns inget här i vår värld som är just normalt. Visst kan något vara statistiskt sett mer eller mindre än förra och förrförra året, men vad är det som säger att det som är i år inte är normalt? Vad är det som säger att normalt är att bete sig "lagom" roligt, "lagom" seriöst, och "lagom" mänskligt?
 
Vad betyder lagom då, det har ju inte ens någon betydelse? Det är ett ord vi använder när vi är osäkra på vad vi ska kalla något för vi vill veta den andres åsikt först. Jag kanske tycker att det är normalt med "lagom" mycket smör på mackan, medans min vän också tycker det. Skillnaden på mig och min väns åsikt om smör är att båda har olika definition på "lagom". Olika definition på vad som är normalt, och olika definition på vad som är perfekt.
 
Alla människor i hela vår värld har olika definitioner på allt
Jag vill alltså påstå att det inte finns något som heter perfekt, det heter underbart.
Det finns inget som heter normalt, det heter genomsnittligt.
Och det finns inget som heter lagom, för det beror helt på vem du är och vad du har för definition.
Alla har fel förutom du. Du är den enda som kan sätta definition på dessa ord för dig. Ingen ska kunna intala dig att det är perfekt att vara smal eller fet. För båda är perfekt då man utgår ifrån olika perspektiv.
Se det från allas håll innan du uttalar dig. Ha koll på det du pratar om. Eller utgå från att alltid säga "jag tycker" eller "enligt mig" i början av varje mening som handlar om dessa tre ord.
 
Enligt mig är alla perfekta på sitt sätt. Som mest perfekt är man enligt mig när man fullkomligen är sig själv. Om jag gillar personen du är när du är dig själv eller inte spelar ingen roll, för det finns alltid någon som gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0