utkast från slutet av juli

"Wow, här har jag verkligen inte varit på länge. Men jag känner att det är dags för mig att skriva av mig för jag kan knappt sitta still, för jag är lyckligare än jag varit på en lång tid. Ofta blir jag irriterad på mig själv för att jag är för rädd, för snål eller helt enkelt för lat för att ta tag i saker. Ofta i den här irritationen så händer det inget annat än att jag är på dåligt humör, men fortsätter på samma spår trots att jag vet att det känns helt fel. Så är inte fallet just nu. 
 
Jag har sedan sommaren började, om vi nu ens kan kalla detta för sommar, som många andra gått och drömt om att åka någonstans. Någonstans där det faktiskt är sommar. Jag och en vän pratade om att åka iväg tillsammans, men som vanligt med lösa sommarplaner så blir de inte av. Men så har jag gått och tänkt att om jag skulle åka själv så skulle jag inte behöva anpassa mig efter någon annan.
 
Igår skrev jag till en saknad vän som bor i Barcelona och frågade vad som skulle hända om jag "svängde förbi", och jag fick svaret att han skulle ta emot mig med öppna armar. Mer än så behövde jag inte. Jag bokade ett flyg som går nästa torsdag. När jag åker hem? Det återstår att se. Jobbar ju för fullt på körkortet men en kan väl få vara lite ledig från det också?
 
Har aldrig förut flugit själv så är pissnervös. Har heller aldrig åkt på semester själv och det vågar jag knappt tänka på att jag ska heller. Men planen är att jag och kameran ska utforska staden som jag aldrig förut besökt. Turista, äta god mat och njuta av solen. Och hänga med en god vän när han inte jobbar!"
 
Idag är jag så enormt glad att jag åkte då i augusti i och med att det var mitt livs hitintills bästa resa. Jag fick träffa så mycket fantastiska människor och se en underbar stad, och så träffa Kami igen. Körkortet klarade jag ju i alla fall. Detta är resan jag tänker tillbaka på dagar som denna när livet mest känns grått, kallt, trist och tufft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0