håller andan

 
~skrivet i sämre tider~
Det känns som att allt ibland bara är en väntan.
 
 
väntan på något kul
på sömn, och väntan på att få svar
 
väntan på att vakna
på mat, väntan på att bli klar
 
väntan på att ni ska komma hit, och jag ska komma dit
väntan på att hitta dig
väntan på att livet ska börja
 
Det är som att jag ibland inte förstår att jag är mitt i det. Mitt i livet menar jag. Som att jag ibland måste påminna mig själv om att jag fortfarande lever och att den enda som kan ta tag i allt är jag. Så fort motivationen kommer tillbaka intalar jag mig själv. Men den kommer aldrig. Det är så livet som psykiskt sjuk är. Det går inte riktigt att hantera. Vet inte vart jag ska ta vägen.

har hittat dig nu
livet har börjat
står här vid starten och är osäker
åt vilket håll jag ska gå?
åt vilket håll ligger mål?
vet någon?
-Ja, men vänta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0