Going back

Jag är tillbaka! Inte bara i Sverige utan i mitt lilla underbara studentrum i Stockholm. Det känns faktiskt bra trots halv snöstorm utanför fönstret och tomt kylskåp och frånvaro av favoritgrannen för ett halvår framåt. Det är i alla fall vad jag intalar mig själv. 
 
Igår kom jag hit vid femtiden och gjorde i ordning på de få saker som jag hade med mig. Svårt att ta med sig alla grejer när resväskorna tappades bort på vägen hem från Thailand... Lång historia... Sen åkte jag iväg för att möta upp järngänget vid Medis där vi satte oss på en bar i närheten innan vi skulle vidare för att lyssna på när Fenomenet spelade på Fryshuset. En måste ju stödja en vän när han spelar live med sitt band. Där hoppade vi runt som groupies och hade det trevligt innan vi slutligen hamnade på donken och sedan åkte hem var och en till sitt. 
 
Idag har jag i stort sett inte lyft ett finger hitintills och skulle vilja säga att jag inte planerar att göra det heller i och med att det är den sista lediga dagen innan plugget drar igång igen, men så var det just det med att jag börjar skolan imorgon. Måste med andra ord laga matlådor. För att laga matlådor måste en ha mat hemma vilket jag inte har. Det betyder alltså att jag måste handla. Vilket betyder att jag måste gå ut i snöovädret.
 
Tar tillbaka det där med att det känns bra att vara tillbaka nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0