Väx upp

Tänker så mycket nu för tiden att det kanske vore bra att försöka här igen. Det är ju inte direkt så att det gått så bra tidigare men vem är det som säger att en blogg måste uppdateras varje dag? Inte jag i alla fall som ni märkt.
 
Skolan känns som den börjar komma igång igen med projekt och allt vad det nu är. Ibland rullar det på och allt känns likadant vilket förvisso är rätt tråkigt men ändå skönt. Tryggt på något vis. Jag trivs. Jag har vant mig vid att bo ensam och ta hand om mig själv även om jag kanske inte alltid gör det så bra som jag borde. Men jag gör det ändå helt okej om jag får säga det själv.
 
Det känns rätt sjukt att jag på riktigt börjar bli vuxen. Jag har aldrig sett mig själv som det tidigare men nu när 20årsdagen kommer närmre blir allt så påtagligt. Förut såg jag en gammal vän från grundskolan som jag inte sett sedan dess som lagt upp en ny bild på sig själv på ett socialt medie. Han såg så vuxen ut att det först var svårt att förstå. Sen kom jag att tänka på hur jag själv ser ut och hur lik jag är min mamma som i allra högsta grad för mig är vuxen trots att även hon kan vara rätt barnslig vilket på ett sätt är betryggande. Bara för att någon blir vuxen betyder det inte att en måste bete sig som en i alla lägen.
 
Jag skulle inte längre vara nöjd med att gå på gymnasiet och bo hemma hos mamma i Örebro. Hur mycket jag än älskade det livet på sitt sätt så är det inte längre den jag är. Jag skulle inte vara nöjd med att gå tillbaka till att vara någon annan än den jag är idag. Visst kan jag fortfarande utvecklas, det är inte vad jag säger, men den jag är nu i jämförelse med den jag varit är ändå någon jag trivs bättre med att vara. Jag känner mig inte längre tvungen att vara någon för någon annan utan kan istället vara den jag är för mig själv vilket på något sätt kanske egentligen är innebörden av att bli vuxen.
Men vad vet jag egentligen? Still going strong as a tonåring för att ta fram svengelskan.
 
Peace ut, slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0