18 februari

Gårdagen var bra. Kort dag i skolan och fick träffa min absoluta favoritginger som var i stan med sin mor och syster. Som jag längtat efter den lilla parveln! Till och med när hon hade glömt sin väska och sina kassar på restaurangen vi var på tyckte jag om henne. Känns skönt att hon inte förändrats särskilt mycket bara för att vi inte längre bor i samma stad. Lilla älskade slarver. 
 
Idag började inte särskilt bra. Hade tänkt ligga kvar i sängen på förmiddagen men kom på att vi skulle få tentainformation och flög upp ur sängen och gjorde mig i ordning och åt frukost på 7 minuter. Rekord för att vara jag. Sen fick jag höra att föreläsningen var inställd och tentainfon skulle börja klockan 11 och inte 9. Slängde mig då trött i sängen igen. Höll precis på att somna när den där jävla Jossan skrev och frågade om jag sov. "Japp" svarade jag, och då säger hon att hon kommer om 5 minuter??!! Typisk våldgästare.
 
Det blev i alla fall rätt mysigt när hon kom. Vi låg i sängen och tittade lite nostalgiskt på Eva & Adam. Supermysigt sätt att få vakna lite lugnare på än så som jag kastat mig upp tidigare... Sen begav vi oss mot skolan vilket var rätt ovärt egentligen då det inte var speciellt mycket lärdomar idag förutom hur tentaförloppet skulle gå till. Efter skolan åkte jag och Ellen till Fältöversten och fixade lite allmänna bra att ha saker. Fikade gjorde vi med för det är ju liksom onsdag idag. En kan inte gå en hel onsdag utan att fika. Det är orimligt.
 
Sen jag kom hem har jag inte gjort särskilt mycket av de saker jag borde ha gjort. Till exempel plocka undan på mitt rum och dammsuga. Men tvättid hade jag och den har jag använt. Hade liksom inte så mycket val så länge jag inte ville börja vända mina underkläder ut och in vilket jag inte skulle känna mig särskilt bekväm med... men det var ju ett alternativ! Nu väntar jag bara på att det ska torka så att jag kan få bädda rent och gå och lägga mig någon gång. Hade helst gått och lagt mig klockan 7 ifall jag kunnat. Men så var'e det där med att vara vuxen...
 
Dagen slutade i alla fall på topp då jag efter vad som känts som evighetslång väntan fått tillbaka tillgången till internet. Har i en månad snyltat på grannarnas sega internet som bara kopplar ifrån hela tiden, alternativt tagit slut på det jag har i mobilen. Har ringt kundservice fler gånger än jag kan räkna och säkert suttit i kö sammanlagt mer än två timmar och pratat med åtskilligt många personer. Men nu är det löst och det känns bättre än någonsin. Har aldrig varit så glad över internet. Som grädden på moset ska jag nu få gå och lägga mig i en renbäddad säng.
 
Med det önskar jag er alla en god natts sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0