Så där som mumin

Idag har jag varit ledig, och vad gör en inte då? Är ju nybliven stockholmsbo så jag passade på att utnyttja tillfället till fullo. Det vill säga; jag låg i min säng hela dagen och kollade på serier. Både How I met your mother och det nya avsnittet av The vampire diaries.
 
Detta fortgick ända fram till klockan halv fem ungefär då jag insåg att klockan var en timme mer än jag trodde och jag skulle mött Ellen för två minuter sedan. Sprang då iväg och mötte upp henne innan vi gick iväg och handlade lite nödvändigheter inför vår middag som vi faktiskt lagade! Alternativet var ju att gå ut och äta men vi är väl ekonomiska. Dessutom var det rätt roligt att laga mat eftersom vi var två. Vi sprang runt i köket som två yra höns och försökte få allt att gå ihop med att tina köttfärs, steka hamburgare, steka bacon, hålla koll på "franskisarna", som Ellen så fint kallar pommes frites, i ugnen, göra chokladbollar, sallad och diska. Vissa hamburgare blev fula som stryk, pommesen blev smått brända och microvågsugnen fuckade upp. Men salladen och chokladbollarna blev ju i alla fall bra! Även om det kanske inte var så vackert så smakade det förjävla gott.
 
Sedan låg vi i min säng och snackade lite skit och åt chokladbollar innan hon i mörkret började vandra hemåt för att ta tag i sitt. Sedan berättade hon hemligheten med hur det känns att vara finlandssvensk. Det evigt spelande Muminintrot i huvudet. Det kan inte vara lätt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0