Pigg som en lärka

Började dagen med sovmorgon då jag inte började skolan förrän kl. 13 idag. Välbehövligt! Men morgonpigg som en är blev jag ändå tjurig när jag insåg att jag inte hade några rena tekoppar och var tvungen att ta på mig byxor(!!!) för att gå ut i det gemensamma köket för att diska. Att jag sedan råkade stöta på Jacob där var ju synd för honom med tanke på hur grumpy jag var. Men om en ska se det från den ljusa sidan så var det ju tur att jag tog på mig byxorna.
 
I skolan fixade vi med AutoCAD idag igen, fick en uppgift inskickad så det var skönt. Kom hem vid halv 6 snåret och tog tag i all min disk. När jag kom ut i köket så var det så oerhört tråkigt och mörkt så jag ville knappt gå ut där. Istället för att vända med disken i dörren så tog jag tillfället i akt för att försöka piffa upp det lite. Satte därför i en fungerande glödlampa i fönsterlampan och hittade en ljusslinga som jag hängde upp över gardinstången, så nu är det riktig mysbelysning där ute. Ja, eller i alla fall när inte lysrören är tända...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0