Vardagsspänning... typ

Det jobbigaste med att flytta hemifrån har definitivt varit att laga mat, men framförallt att tvätta.
Det har varit en spänningsfylld kväll. När jag kom hem från skolan tittade jag på ett avsnitt av en serie och slog på ett till innan jag vaknade helt förvirrad, insåg att jag somnat och tänkte att jag skulle duscha, så det gjorde jag.

Väl i duschen inser jag att jag har tvättid kl 19:30. Har ingen klocka tillgänglig och ingen aning om vad klockan är så jag flyger ut ur duschen. Klockan är 19:41 och jag har fyra minuter på mig. Annars jag förlorar tvättiden och kan därefter få svårigheter att boka tvättid igen. Innan jag går måste jag plocka i ordning tvätten, försöka få bukt på det drypande blöta håret, klä på mig samt springa ned till tvättstugan. Lyckas inte helt utan får bara med mig hälften av tvätten så jag får springa två gånger. En kan ana ana ett spår av vatten efter mig där jag gått.
 
Nog för att det är jobbigt att tvätta men det finns få saker som känns så bra som när en är klar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0