Då jag konverterade till plugghästialismen

Idag var dagen då plugghäst fick en ny betydelse för mig. Har nämligen pluggat i stort sett konstant sedan klockan nio imorse. Och då satt jag även uppe till klockan två inatt och pluggade.... <3Livet som andraårs gymnasist <3
 
Har skrivit prov, examination, uppsats eller vad fan man nu än vill kalla det. HELA DAGEN!!!! Vi började imorse klockan nio. Vi var åtta stycken jävlar från klassen som valt att inte ha hemprov på grund av brist på fritid att göra den på eller koncentrationssvårigheter hemma. När klockan slog lunch hade vi endast tagit en rast på fem minuter för att gå och köpa fika. Lunchrasten blev 20 minuter lång innan vi fortsatte plugga som galningar!
 
När klockan slagit 15:00 satt 6 av oss kvar och kämpade för våra liv för att frenetiskt försöka bli klara. Då kom en lärare in med ett roat leende på läpparna och frågade om vi inte skulle gå hem. Alla skrek i stressfrustration "nej!!!"
Han skrattade ännu mer road och sa att det var den konstigaste situation han varit med om. Han var alltså tvungen att tvinga oss att åka hem på en fredagseftermiddag då vi frivilligt satt kvar och pluggade.
 
Vi blev alltså utslängda och bestämde oss för att åka till biblioteket för att fortsätta. Eller ja, i alla fall jag Alicia och Albert. Ända tills klockan slog 18 och vi blev utslängda även därifrån... ingen av oss hade ännu skrivit klart alltså och vi hade pluggat näst intill konstant i nio jävla timmar.
 
Vi förflyttade oss till Krämaren där vi satte oss vid ett bord och fortsatte med helvetet. Där blev Alicia äntligen klar och åkte hem. När krämaren stängde klockan sju förflyttade jag och Albert oss till McDonald's där vi fortsatte med sluttampen. Eller ja, i alla fall han. 
 
Jag har alltså spenderat min fredagkväll till att plugga. Så otroligt festligt. Eller ja, inte bara kvällen, jag har spenderat hela min fredag till att plugga. Ser nu mig själv som en expert på imperialism, kolonialism, rasism, industrialism, nationalism, antisemitism, nationalstater, allianser och delar av första världskriget. TILL VILKEN NYTTA?!?!?! När i hela livet kommer jag ha användning för detta??? Quizkampen gills inte som svar på min fråga, även om det redan faktiskt har hjälpt mig där...
 
Nåväl. Det må ha varit en rent ut sagt djävulskt tråkig dag. Men uj så produktiv! Och det finns nog ingen bättre känsla än när man har klickat på knappen "skicka" i inlämningsmappen och man är helt klar. Fy satan så gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0