Lördag

Ännu en lördag hemma. I ensamhet, lugn och ro.
Har suttit framför tvrutan fylld av meningslösa program hela dagen. Mamma har just bundit upp sig på något nytt tv-tjosan så vi har tillfälligt alla kanaler. Därför satt jag och bläddrade igenom nästan femhundra kanaler utan att hitta ett enda program som jag fattade tycke för. Slutade med att jag satt och kollade på en kanal där de enbart pratade spanska som hette "buscando america". Var alltså något typ av kulturprogram. Kanske ska tillägga att det inte var textat alls och att så fort någon pratade engelska så var det dubbat till spanska så att det blev omöjligt att höra vad den engelsktalande sa. Eh, ja så kul hade jag alltså.
 
Har nu googlat på programmet bara för att och insett att kanalen är chilensk och inte spansk, det förklarar varför de pratade så snabbt att man knappt uppfattade ett enda ord. Har ju ändå läst spanska i snart fem år så borde ju ha förstått åtminstonde något. Men ack nej, inget. Min chilenska spanskalärare hade varit besviken.
 
Förutom detta intressanta så har jag ätit ungefär lite av allt som fanns tillgång till i köket. Nötter, chips, kakor, macka, raggmunk, bacon, lingonsylt, mer chips, godis, äpple. Ja, jag började och slutade med det nyttigaste för att verka nyttig i hopp om att ni skulle glömma det jag skrev däremellan. Ska nu försöka plugga. Livet. Ahh, kan inte mer än älska det. Typ.
 
Vaknade dessutom imorse och tittade på klockan. Den sa att hon var 17:03. Jag blev helt chockad och började överväga om min mamma hade dött innan jag kollade på mobilen och såg att hon bara var strax efter tio. Kul att klockan har fått för sig att en minut är ungefär 10 sekunder :)
 
Dagens känsla:
I am going to suck your brains out.
ps. är hon till höger och inte elefanten. ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0