känns som den första

Hej på er! *vinkar*
Ja det är dags att dra er baklänges för här kommer jag i ett plötsligt inlägg och ja. Plötsliga inlägg är ju lite av min specialitet. (detta inlägg skrivs endast för att jag nyss kom på "ah juste, jag har en blogg")
 
Sitter i soffan med mina gulstrumpbeklädda fötter på bordet i mysbelysningen av de gamla ljusstakarna som så högtidligt lyser i fönstrena. Man får väl tacka för att mor min inte tagit fram de små fula ljusmanchetterna som i brukar sitta på ljusstakarna i år...*bockar och bugar*
 
Och varför berättar jag detta? Jo, för det är första december idag, eller "uno de diciembre" som min mobil skulle ha sagt. Försöker frenetiskt lära mig spanska och har därför ställt om den för att få lite mer utav språket i vardagen. Imorse vaknade jag av mig själv vid halv nio(!!!!!!!) och jag intalar mig själv att min kropp ställt in sig på att det är december och automatiskt visste att julkalendern börjar 8:45 på helgmornarna även om inte jag hunnit ta reda på det...
 
Jag och pappa har i alla fall åkt runt under dagen och kollat och köpt in lite saker som behövs nu när mamma flyttar ut. Jahapp. Förstår nu varför denna blogg inte är uppdaterad speciellt uppdaterad eftersom mitt liv är ungefär lika intressant som en död fisk. Fast mindre äckligt...
 
MEN Emelie Andersson, mer känd som Emlan fyller år idag så jag tycker alla ska ha en tyst minut för att sörja vad som skedde på dagen d för exakt 17 år sedan. Okej, nä ja ba skoja. Alla borde leva livet ikväll för att fira att hon fyller år! jollo-svagg-karpä diadem grattis på födelsedagen Emlan! (den sista bilden ^är ägnad åt henne)
 
Hoppas egentligen inte att alla får en ypperligt trevlig första adventshelg men säger det ändå så att jag framstår som trevlig: Hoppas att alla får en ypperligt trevlig första adventshelg!!! hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0