jullov?

Sista skoldagen innan jullovet har passerat och imorgon är det avslutning. Hade ju varit skönt om man var klar med allt inför jullovet, bara kunde lämna allt bakom sig men ack nej. Som tur är så har jag cirka världens bästa lärare som visar förståelse, kramas, är allmänt bäst och självklart låter de mig få jullovet på mig. Blir så tacksam.
Något jag är mindre tacksam över är då att jag faktist måste plugga på lovet. Nu kan ju detta låta lite som att det är samma sak men icke; jag är tacksam över att ha världens bästa lärare men mindre tacksam över att jag inte hunnit göra klart. Jag har ju själv satt målen uppe bland stjärnorna så får väl skylla mig själv. Nåja, nog om det.
 
Har efter skolan försökt koppla av och ta det lugnt. Har inte varit så mycket sådant på sista tiden så kände att det behövdes, även om jag inte till fullo kan slappna av eftersom jag vet vad som ligger framför mig: *julklappshandling*.
Smart att vara ute i sista minuten.. kommer ju behöva stå i milslånga köer om jag nu ens hittar/kommer på något att köpa. Inte en enda julklapp är köpt vilket betyder att jag ska köpa till fem personer. Tack och lov för att det inte är fler.
 
Har ca. noll procents julstämning i kroppen så det känns jättekonstigt när folk säger att det är mindre än en vecka kvar till julafton. Rättare sagt fyra dagar :-) (kaoZ)
 
God Jul då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0