Summary

Ska ta mig i kragen och sammanfatta året precis som alla andra bloggare gjort genom att kolla instagram. Here we go.
 
Januari:
Vid denna tid gick jag fortfarande runt och väntade rastlöst på att instagram skulle komma till Android med storm eftersom jag är en sådan som är lite halvt emot apple. (pga att jag vill kunna utforma min mobil som jag själv vill istället för att gå efter en stadig grund som gör att alla mobiler ser likadana ut så som iPhones gör + att jag skulle krossa den på två sek. Min mobil klarar ett fall i trappa med fjorton trappsteg tre gånger).
 
Februari:
Sneakade på mammas och Fridas iPhones. Man måste ju vara med i svängarna även om man inte har eller vill ha iPhone...Ser ut som om jag var rädd också :-)
 
Mars:

Försökte lära hunden lite coola trix (gick sådär), hade många filmkvällar, gjorde det troligen största snedsteget i mitt liv och köpte rosa byxor. Byxorna var inte snedsteget alltså... haha.
 
April:
Fick citroner kastade på mig (metaforiskt), var i Funäsdalen och åkte skidor, klarade muntliga svenska nationella galant, grillade i regnet vid rävgången med klassen, var uppe i ottan för att åka till Sälen med skolan där Jennifer dog i backen för att det var så isigt (RIP), festade, var i Stockholm med skolan och var på studiebesök på SVT, umgicks med "Marieberg Gangsters" och hade ett trevligt födelsedagsfirande på New Lilla Indien med goda vänner.
 
Maj:
Festade, sålde oerhört svårsålda jobbiga polkagrisar som var goda tills man ätit hundrasjutton var typ, åt första glassen, gjorde min tolkning av skriet, fikade massor, festade igen, spelade piano, brände mig för första gången, cyklade, festade igen, spelade paintball med klassen och redigerade film.
 
Juni:
Unnade mig massa gott, cyklade på äventyr, slutade skolan, var på pyjamasparty för Albert som fyllde år, åt McDonald's mitt i natten i sovkläder, hade filmkväll(natt) och somnade inte förrän tidig morgon och hade Harry Potter -marathon.
 
Juli:
Drog en sväng till Turkiet med mamma och lillebror, kom hem till ett regningt Örebro och spenderade många dagar åt att måla hus hos morföräldrarna. Hade grillkväll med vännerna och åkte sedan upp till Funäsdalen med familjen. Fiske och vandra runt sjön är vad som finns att göra där. Kom sedan hem och firade Jennifers födelsedag med god mat och spel.
 
Augusti:
Var i huvudstaden ett par gånger innan skolan drog igång. Du blåsiga men ack så underbara stad. <3
 
September:

Partajade, chillade med hunden, fick jobbiga nyheter, åkte till Götet med pappa och tillbringade en natt på hotell, och vandrade runt i Sommarro skogen.
 
Oktober:
Skrattade det bästa skrattet på länge, bondade med my love, och var i älsklingsstaden på höstlovet.
 
November:
Tog det lugnt och pluggade mycket. Mådde sådär.
 
December:
Mamma flyttade. Upptäckte att Narnia ligger i Örebro och glömde raka av mig skägget. Var sjukare än vanligt och stannade hemma från skolan för första gången under terminen (!!!). Har släpat tunga väskor mellan boendena och haft det ganska jobbigt och mått dåligt. Men man får väl tänka på barnen i Afrika :-) Har i alla fall världens bästa vän som jag tillbringat mycket tid med.

Det här året har gått fortare än något annat år i hela mitt liv men det har också varit tyngst av dem alla. Jag minns första dagen på året som om det vore igår. Låg hemma hos Jennifer i Lindesberg och mådde sådär jättebra och var rent utav lycklig. Första månaderna var jättebra, men resten av året har varit psykiskt påfrestande med många tunga val och krav på mig själv. Har för första gången pratat med kurator och lika snabbt avslutat det igen då det inte var något för mig. Gillar inte hjärntvättning. Har haft slut på ork många gånger och undrat vad jag ens gör här. Men jag lever och borde vara tacksam för det även om jag ibland har svårt att se någon anledning till det. Någon anledning måste det ju finnas och det är för många år kvar av mitt liv för att kunna förvänta sig att jag ska ha allt "figured out" redan nu.
 
Är inget stort fan av stora förändringar när det inte är jag som bestämt att det ska vara så. Har ett litet kontrollbehov som är svårt att handskas med ibland och det finns inte så mycket att göra åt. Det här året följde för många förändringar som jag inte kunde påverka och jag tror det är därför som jag inte varit så glad som normalt. Ett leende eller skratt betyder inte alltid att en människa mår bra, inte ens att man säger att allt är bra betyder alltid det. Och stressen som dagens samhälle har byggt upp är för stor för mig att ta. Jag försöker så gott jag kan, mer går inte att göra. Om jag betett mig konstigt så är det antagligen på grund av detta. Jag har lärt mig mycket om mig själv i år men vill helst inte prata om detta så visa respekt och lämna det gärna utanför. Tänker nu ta nytt år och försöka igen. Man kan inte mer än försöka.
Och det är mitt nyårslöfte till mig själv; att jag ska försöka på nytt med nya tag.
 
Gott nytt år på er så hörs vi 2013.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0