De bästa av de bästa

Hej hopp i lingonskogen!
Om lingonveckan heter som den gör, vad betyder då lingonskogen....????? Och VARFÖR i hela världen använde jag det just som en hälsningsfras???????!!!! Hur som helst, det var inte varken lingonskog eller lingonvecka som jag kom hit för att skriva om. (((det var i alla fall inte tanken när jag först satte mig här))) Utan om något så bra som bra bloggar!!! (logiskt)
 
Många läser ju modebloggar och så, men jag vet i katten om det är riktigt min grej. Jag läser Kenzas men det är väl typ bara för att jag är en *stalker* och jag tycker hon är en riktig snygging. De flesta bloggar jag följer är inte superkända utan mer kanske folk jag vet vilka det är eller bloggar jag hittat på omvägar. Jag läser bloggar oftare än jag bloggar det kan vi ju ställa klart från början och bloglovin är väl en utav mina favvosidor då jag skulle glömma någon jämt om jag inte hade det. Där följer jag så många bloggar så att det inte går att räkna (36) men jag tänkte i alla fall lista några av dessa favoriter! (utan inbördes ordning)
 
 
Hanapee (http://hanapee.com/)
   Vilken pingla! Älskar humorn i hennes blogg och hennes ständiga kämpande för jämställdhet. Det är en blogg som man inte kan bli ledsen av. Känner man sig nere eller sur och tvär någon gång så går man in på hennes blogg och det slutar alltid med att man sitter där och skrattar. Har helt ärligt suttit och gråtit av skratt till vissa av hennes inlägg... Hon skriver verkligen igenkännande och om saker som inte många andra vågar skriva om så öppet. Detta kan vara min favoritblogg av allihopa. Plus i kanten för att hon uppdaterar ofta!! +++
 
Egoina (http://egoinas.se)
  Detta är ju en standard, en utav de första bloggarna jag började följa. Det roligaste på hennes blogg måste vara alla konstiga konversationer hon har med folk i hennes omgivning. Gillar även hennes vardagsproblem eftersom skadeglädjen är den största glädjen jag har (och för att jag ofta känner igen mig). Annars är hon duktig på att skriva och hennes krönikor i VeckoRevyn är fantastiC.
 
Detta var då alltså två lite kändare bloggar och nu kommer två lite mindre kända. Det är två tjejer som jag gått på samma skola som på högstadiet. De båda har så otroligt roliga och, med risk för att låta som Olga 87, kloka tankar!! De tar upp väldigt bra saker som man kanske har tänkt på men inte riktigt kunnat sätta ord på. Det är lugnt, de gör jobbet och sätter ord på saken ÅT er. (dessutom är de ju riktiga puddingar)
 

Anna Jakobsson (http://annajakobssons.devote.se/)
   Vet egentligen inte varför den är så bra. SKOJA, den är bra för att hon som sagt tar upp viktiga (och oviktiga) saker som man känner igen sig i. Ett exempel på det kan vara det här med alla onödiga komplex som många tjejer har. STOP IT! Okej, läs den bara. Orkar inte förklara för guds skull. LÄÄÄS!!!!!!!!!!
 
Louisa Johnson (http://annalouisas.devote.se/)
   Alltså med hennes blogg är det ju lite som med Annas. De skriver lite likt varandra och krakel spektakel, kan det bero på att de är nära vänner??? Möjligen, men vad vet jag. Anledningen till varför jag ens kom på att skriva detta inlägg var faktiskt på grund av denna brud. Läste för en stund sen det här inlägget och ville trots min fotfobi kyssa hennes fötter typ. Okej kanske inte riktigt, men det var bra, okej? Uppfattat chefen, klart slut.
 
 
Ni bör börja läsa dessa bloggar för när jag säger att något är bra så ÄR det bra. Men för att slänga till med en sista så får det väl bli:
 
Albin Jansson (http://albin.colin.se/)
  En mindre sprudlande blogg, men bra tankar har han verkligen. Djup kille kan vi väl sammanfatta denne Albin som. Han skriver om inre tankar, om funderingar och om livets med och motgångar. Riktigt bra kille som även bör följas på twitter där han är lite mer uppdaterad. Han heter där @albinjansson.
 
Nu har ni massor att läsa så det är bara att sätta igång. Och så en avslutningsfras:
Tack och hej, -leverpastej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0