Påskharen och andra hopplösa grejer

Idag har varit en förvånandsvärt bra dag för att vara en måndag. Så bra som nu en måndag kan bli det vill säga.
Har slitigt relativt hårt i skolan idag för att vara jag. Efter 11 timmars pluggpass cyklade jag dock hemåt med en hjärna som kändes som den höll på att rinna ut genom öronen. Istället för att gå raka vägen upp på mitt rum gick jag dock istället ner i källaren. Dels för att kolla tvättid vilket var tur för den har jag imorgon, men också för att gå till mitt nuvarande favoritrum i hela Stockholm. Musikrummet. Har efter många om och men äntligen fått tillgång till det och kan nu spela piano igen. Abstinensen har varit extrem så jag höll i stort sett på att börja gråta av lycka när jag fick sätta mig och spela för första gången på otroligt länge igen i torsdags. Spelade i ett par timmar tills jag insåg att tiden flugit iväg och att jag suttit längre än vad en egentligen får. #badass
 
När jag kom upp till korridoren gick jag ut i vårt delade kök i hopp om att mina två snuskigaste grannar had get their shit together, men hoppet falnade illa kvickt. Det ser fortfarande ut som en svinstia där ute. Jag kanske är dålig på att städa på ställen som ingen i alla fall ser (mitt rum) men vafan, det där har gått över gränsen. Är så jävla trött på detta efter de 6 månader som jag faktiskt tillbringat här nu så skrev ihop en liten lapp. Har aldrig gjort det förr, vill inte vara den som är den, men nu får det fan räcka.
 
La ner hjärta och själ i den där lappen i hopp om att den skulle hjälpa. Får se hur det går. Kanske får den motsatt respons. Kanske hjälper det i ett par dagar. Hoppas på föralltid, men det är väl som att tro på att någonsin få se påskharen i egen hög person. Lönlöst.
 
Såhär skrev jag ifall någon skulle bry sig:
"Tja kära grannar, hoppas allt är bra
Att ni haft en trevlig helg för det har även jag
 
Förutom just söndagkväll när veckans matlådor ska lagas
För fan vad här ser ut och flertalet personer kan säkerligen anklagas
 
Fattar ni hur det sett ut ifall alla åtta lämnade det såhär?
Antar att ni inte gör det och vad detta för oss andra innebär
 
Jag syftar på oss som faktiskt kämpar för att försöka hålla rent
Medan ni låter skiten stå kvar för oss andra att se vilket jag anser är rätt gement
 
Jag ska vara ärlig, jag kan också vara lat och inte orka diska
Men jag gömmer det i alla fall för er så ni slipper se, är väl smart, kom ju in på tekniska
 
Egentligen är allt jag vill be er om att visa lite respekt
För oss andra som faktiskt städar och har detta stök som hatobjekt
 
Ta det inte personligt grabbar, det är inte er jag hatar
Bara stöket som vi kan ändra på utan att jag alltid kommer och tjatar
 
Tillsammans kan vi hålla köket rent, jag vet att det går
Häromdagen såg jag det med egna ögon i en annan korridor
 
Tack och hej
MVH Korridorens enda tjej"
 Bild tagen i den mest fantastiska delen av köket. Ni skulle känna lukten <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0