Idag är det en SS

Detta stämmer rätt bra överrens med min dag. + lite pianospel.
Hejhej! *vinkar*
Här är jag igen, lite trött och lite pigg på samma gång. Skulle bara vilja slå på en film egentligen men nej se det går inte för sig för jag är alldeles för upptagen med plugg. En standard söndag skulle man väl kunna säga.

Började dagen med att skriva ut lite nya noter för att lära mig spela ett nytt stycke, men noter är ju inte riktigt min grej så jag gick ut i den strålande solen och satte mig för att översätta åtminstone vänsterhanden för att underlätta proceduren med att lära sig den lite. Men tror ni solen var snäll och sken och värmde på mig eller? Nejdå. Den skulle promt gömma sig bakom molnen. Och så blåste det kallt också. Inte alls så varmt och skönt som jag föreställt mig.

Jag satt och plinkade en stund på låten men blev hela tiden avbruten av heltelefonen som ringde eller folk som kom på besök eller mamma som skulle prata i telefon eller rosa elefanter som trampade mig på tårna. Så jag gav upp. För idag i alla fall.

Nu sitter jag alltså här och behöver plugga Samhäll, Svenska och Foto/Digitalt skapande, i den orningen ja, nödvändigtvis. Var nyss sugen på Coca-Cola så jag trodde jag skulle smälla av och då gick jag och hämtade mig en kopp thé, lite solrosfrön mm, och slog igång MjukisLiztan som en viss Albin har gjort. Bra skit.

Sov även en stund förut. Omedvetet. Trodde jag blinkade efter att ha kollat på klockan, men nästa gång jag slog upp mina blå så hade en timme vandrat förbi. Bra där!

Hoppas er dag är lika chill som min om man bara subtraherar det där med pluggandet.
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0