fyllefolk och älskade vänner


"Pizza Planet, Pizza Planet, Pizza Planet..." gormade Albert efter att vi slutat skolan idag. "Jaaaaaa, kan vi inte äta där ikväll? Skyrrabyrraråå!" lade Frida till. Min första tanke var att jag skulle däcka dem om vi inte drog dit.

Godmorgon(?!) små sångfåglar! Sitter här i min säng och har nyligen kommit hem från stadens gator. Fy satan vad kallt det är ute, hela tretton minusgrader där ute. Nästan så att man börjar undra om det verkligen är Sverige och inte Nordpolen vi bor i. Okej, kanske inte ska överdriva, Jennifer som är uppe i Norrland sitter på tio minusgrader mer än vad vi har så hon har rätten till att klaga mer än någon.

Dagen har bestått av fotoredovisningar, städning, semlor och Pizza Planet-kväll för er som inte förstod det ifrån det första stycket. Lätt värt sjuttionio svenska riksdaler då jag åt mat som räcker för tre veckor ungefär... Efter det roade vi oss med att titta på fulla människor på stan, en tjej som lackade ur på någon "jävla svartskalle" som hon valde att kalla honom. Idiota! En kille som visade några tjejer hans Saab på bild i mobilen för att imponera på dem. Sedan visade han den även för vakten och vi undrade ju lite om han raggade på honom också... rätt snygg i och för sig! (eller hur var det nu?)

När vi sedan slog oss ned för att vänta på bussen såg vi en full man som sprang runt och jagade ungdomar som skrek av rädsla. -Vi satt och garvade, hehe. Sen ryckte polisen in och tog hand om honom.

Efter att F & A hade sprungit iväg till sin buss som gick tre minuter innan min och jag satt där själv på busshållplatsen så kommer ju självaste killen som skröt om sin bil och sätter sig bredvid mig. Han var glad och frågade om jag tyckte att han verkade flummig. "Nejdå, verkligen inte!" sa jag ironiskt och han trodde mig... Så han började fråga om vart jag skulle och jag svarade "Hem", frågade om jag varit på krogen men nej ty det hade jag icke varit. Hans kompisar kom och satte sig bredvid och frågade om jag skulle med på fest men nja, gå på fest själv med några randoms kändes la sådär. De var ju i alla fall trevligt sällskap att vänta på bussen med!

Lång dag säger du? -Jo tack!
Imorgon kommer ännu en och därför ska jag nu krypa till kojs.
Godnatt gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0