förra helgens bravader

Hej hopp! Här ligger jag i soffan och det är väl typ det jag har gjort hela dagen. Soffpotatis for real. Nej, men vad ska man göra när man är sjuk och knappt kan röra sig. Nu har jag dock fått i mig en ipren och mår lite bättre vilket är skönt. Hungrig som en varg är jag också då jag inte ätit mer än en macka idag, men det är lugnt, jag jobbar på det. (Pappa åkte iväg för att köpa mat på Max).


I den här soffan har jag i alla fall hunnit kolla ikapp de 6 avsnitt av Big Brother som jag låg efter med. Spännande... Nej gud vad tråkigt det blev efter 6 avsnitt på rad vill jag lova, men känns lite onödigt att sluta kolla nu, det är ju bara 37 dagar kvar av de 106 som de började med. 


Annars då? Vad händer? Vädret utanför fönstret har verkligen kaoZat idag med stort Z som ni ser. Först sol, sen moln, sen sol, sen lite halvt om halvt, sen sol och från denna sol - ösregn, åska och storm, (wtf liksom?) så nu för en stund sen var det jättesoligt igen och nu har solen gömt sig bakom ett tunnt molntäcke. Herre Gud så spännande att se på när man är sjuk. Dock hatar jag när det blåser så höll på att dö då.


bilder från tumblr.
Juste,
inte heller har jag hunnit berätta om helgens bravader! Eller hunnit har jag väl, men jag har i alla fall inte gjort det. Jo så här förstår ni att i helgen så åkte jag och min gode vän Mattias ut till det Narnia som Albert kallar ”sitt hem”. (På tal om dig Albert är det kung i baren på radio nu… väcker det några minnen? Jempa också för den delen…) När vi kom dit så gick vi av där mitt ute i ingenstans alltså och så plockade Alberts snälla mor upp oss med bilen så att vi slapp gå de sista 6 km som var kvar hem dit.

Vi gjorde oss i ordning och packade ihop lite smått och gott och gick hem till en grym Mr. som hade fezt. Så kul som jag hade i lördags kväll/natt… ahjo det var gudomligt roligt. Vet inte varför egentligen, det bara var det! Trevligt folk, bra musik och lite godsaker att dricka och äta är en jävligt bra kombo.


Roligaste var nog när Albert blev arg för att han inte kom på vem det var som sjöng Mattes favoritlåt. Har det på film och det är rätt roligt att se… speciellt när han kommer på och ser asnöjd ut. Sen var det rätt kul att Frida fick på film när Albert kommer ned för trappan och säger till mig och Frida ”Hörrni grabbar, det ligger en Thorenare i badkaret” jag utbrister ”Vi slår han!!!” och Frida ”JAA VI SLÅR HAN I ANSIKTET!!!” och sen går alla åt ett annat håll… Hej liksom. Sen blev vi ju kompisar så det är lunch, inget våld.


Och när vi låg 8 pers i en dubbelsäng och kom på vårt eget beat och sen hör jag och Matte hur basgången till vår uppenbarligen gemensamma favoritlåt börjar dunka på nedervåningen, springer ned, startar om den och sjunger med i hela låten. Eller ja, i alla fall tills nån idiot bytte låt.


Grymt rolig natt. Grymt långt inlägg. Så går det när man sitter hemma och är sjuk. Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0