"jag älskar dig inte"

du sa du älskade mig, du ljög mig rakt upp i ansiktet.
du sa du aldrig ångrat något så mycket förut, du tänkte bara på dig själv.
du sa förlåt, jag trodde dig inte och se så rätt jag hade.

jag vill inte längre ha dig som en del av mitt liv så låt mig vara. jag mår bättre nu, utan dig, så lägg dig inte i. jag vill inte höra dina jävla förlåt gång på gång då de ändå inte betyder något. enda anledningen till varför du ens säger det är för att lätta på ditt eget samvete. -men vet du vad? du sårade mig, och du kan skylla allt på mig hur jävla mycket du vill men det är så det är, och du sårade mig inte bara en gång, utan flera, men jag var för dum för att se det.

varför skulle jag vilja umgås med någon som bara förstör mig, någon som rubbar den stadiga ytan jag faktiskt står på?
varför skulle jag vilja lyssna på dig när jag ändå inte vet vad som är sanning och inte?
du säger en sak men tänker egentligen en helt annan, men säg det då, säg det rakt ut.
du är så otroligt svag, och går den vägen som alla andra vill att du skall gå, för du vill inte sticka ut, du vill vara en i mängden men ändå inte den personen som sitter själv. det är din största rädsla, - att bli lämnad, ensam.
jag vet hur det känns för jag har varit i en situation liknande din, men det är inte så längre. jag har vänner som påminner mig varje dag om hur bra jag är, och jag påminner dem. det är så det ska vara, det är det som är vänner. riktiga vänner.
något som du och jag antagligen aldrig var.
snälla du, ta tag i ditt liv så som jag gjort med mitt och hädan efter så kan du lämna mig ifred.

Kommentarer
Postat av: frida

älskar dig!!!!!!!!!!

2011-10-15 @ 09:40:01
URL: http://fridahilda.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0